söndag 18 mars 2012

Yngel.

Herregud vilken jobbig kväll.. när jag kom hem igår så hitta jag först en död fisk på botten, sen hitta jag ett yngel. Lyckades efter många om och men hova upp den lilla krabaten. Sen återstod letandet av resten av ynglen.. efter två timmar var det bara att inse att dom förmodligen blivit mat åt dom större fiskarna :( men såg att tre av mina guppy honor var riktigt feta och svarta vid rumpan så fångade in dom så just nu får dom leva i lilla akvariet, hoppas på att jag är hemma när dom ynglar av sig så jag kan rädda dom små liven. Ja ni, det är inte lätt att vara fisk ägare.. hoppas alla mår bra nu när jag ska jobba så jag inte hittar fler döda fiskar..

Här har vi det nya tillskottet till familjen, hubert, aka hubbe.

Även en bild på en av dom tjocka honorna :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar